Dagens irrfärder

I morse bestämde jag mig för att satsa på bussen direkt, då dom sagt på radion att tågen fortfarande drogs med stora förseningar. Så jag knallade iväg upp mot busshållplatsen, en annan än de vi passerade igår, men även denna betydligt närmare än tågstation. Tyckte jag var i god tid, men precis när jag närmade mig bussgatan, såg jag en buss precis susa förbi! Missa bussen första dan man ska åka den, skit också. Men som tur var kom jag precis ikapp min granne, som kunde meddela att det skulle komma en till, puh! Dom sätter tydligen in flera bussar om det förväntas mycket folk. Så för oss blev det att ta buss nr 3, men det funkade bra, och jag var på jobbet redan kvart över 8!

Hade bestämt att ta en kort dag idag, så efter en trevlig lunch på Wongs med Therese (åt deras yummy, på begäran extra heta, veg-gryta med mofsi-mofsiga svampen med den supermofsiga konsistensen och mofsi-mofsiga tofun med den supermofsiga konsistensen samt, sent omsider, deras super-goda ångkokta degknyten) gick jag till stationen med inställningen att ta första bästa fordon som skulle avgå söderöver. Döm om min förvåning när det första jag hör när jag närmar mig, är att man ropar ut att 1240-tåget står inne på perrong 4, och att det dessutom skulle avgå i tid, vilket det också gjorde!

Kommentarer
Postat av: Pelipueen

Ja men tänk ibland blir man glad när nånting har uslats å så fungerar det rätt som det är mot förväntan.

Maten låter god. Nu blev jag hungrig ju....

Poss

2010-01-13 @ 19:57:18
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0