Förkyld och OS-mössan

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen... Men idag är jag hemma och förkyld (börjar bli trött på att gå runt och frysa med rinnande snok nu), så jag ska passa på. Ligger helst i värmen uppe i sovrummet, men nu är det sent lunch-break på nedervåningen.

Snälla J har installerat drivrutinen för min kamera på datorn här nu, så nu kan det iaf komma nån slags bilder. T.ex. på OS-mössan jag började virka igår. Har ju tyckt den varit så snygg, ända sen jag den för första gången i en intervjun med nån skidskytteledare.

Och i gårdagens lokaltidning fanns det mönster. Tyvärr hade jag varken så tjockt garn eller stor virknål, dessutom tror jag inte mönstret stämde helt - var nåt med randningen och varven som jag inte fick ihop. Och det ser verkligen mer ut som en kombination av stolpar och luftmaskor, snarare än bara fasta, men det kan ju vara en synvilla pga det tjocka garnet.

Så det blev att improvisera lite (dubbelt garn, nål nr 6 i st f 8, lite mer utökningar). Desstuom hade jag inte så många färger, så jag tycks tävla för Jämtland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0