Dags att börja klaga på för tidigt sommarfirande

Det är ju väldigt populärt, och många verkar tycka att det är politiskt korrekt, att klaga på när julen börjar firas för tidigt. Julgalning som jag är börjar jag ju gärna redan i oktober och tycker att det är upp till var och en hur man vill göra. Läste en gång en mycket bra liknelse om att det minsann inte är nån som klagar om vädret är så bra så man kan bada i maj, eller när IKEA redan tidigt börjar annonsera sina utemöbler - det senare ses ju snarare som en slags positiv påminnelse om att våren snart är här.

IKEA är ju annars dom stora skurkarna i jul-moralisternas värld - ve o fasa för att börja julskylta redan i oktober! Och nu idag kom alltså deras blad med utemöbler - när snön ligger djup och det är flera minusgrader ute - hugganemej så förskräckligt! Man blir ju trött på sommaren redan innan den har börjat! I min familj plockas utemöblerna fram och putsas upp dan före midsommarafton och inte en dag tidigare! Funderar även på att starta en Facebook-grupp som ska heta "Sommaren ska firas i juli, och enbart i juli". Och glassen, grillningen, mys i solen... inte njuta av det för tidigt, ajajaj nej, här ska den absoluta högsommaren väntas in innan man kan släppa loss med såna förlustelser. Osv osv... ni förstår min point :)

Kommentarer
Postat av: A-L

Bravo! Vi julälskare vill börja julen i juli helst. Blir såm förbannad på folk som yttrar sig, jag får väl för fasen fira jul när jag vill

2009-03-27 @ 14:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0