Nytt försök med löpning

Nu har det blivit ett långt uppehåll med löpningen. Igen. Först var det några dagar när jag nös som en tok och inte vågade ge mig ut ifall jag höll på att bli förkyld. Sen var det några dagar med alldeles för mycket jobb för att jag skulle orka göra nåt överhuvudtaget när jag kom hem. Och nu har det varit fullt upp med midsommarfirande och återhämtning efter det :S

Men idag var vädret underbart och jag bestämde mig för att ge mig ut, trots ännu en dag med nästan 10 timmars jobb. För att inte bli avpeppad av min dåliga form så tog jag det väldigt lugnt. Blev nog en av årets långsammaste tider, men å andra sidan kände jag mig fortfarande pigg och rask när jag kom hem.

Dagens mest skrämmande upplevelser var att jag höll på att bli påkörd av fetton på cykel vid två olika tillfällen. Först var det en liten (till ålder, ej storlek) grabb som envisades med att köra på fotgängarsidan av den kombinerade gång- o cykelbanan och försökte preja upp mig på gräskanten. Sen kom en enorm dam utfarande i full fart från gården framför PHV-husen. Utan att slänga det minsta lilla öga på trottoaren hon körde ut på. Tänk om jag hade hamnat under henne, då hade jag nog till och med jag blivit platt!

Runda: Slussen
Tid: 28,30
Antal avklarade km idag: 4,3
Totalt avklarade km: 313
Antal km kvar till ÅSL: 387
Vikt: törs inte väga mig nu, men imorse var det 62

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0