Gatuarbeten - inte bara negativt

Vi är ju är många som har ojat oss över att man dragit igång så många gatuarbeten mitt i stan så här på sommaren när alla turister väller in. Det är trångt, bökigt, stökigt och bullrigt, och enligt flera affärsinnehavare mister man kunder pga detta.

Men nu har jag till min stora glädje upptäckt att man stängt av nedfarten uppe vid MacDonalds och därmed spärrat infarten till min gata. Detta är alltså förklaringen till att det varit så lugnt här i helgen, inte att det är nån träff i Västerås eller så som jag först trodde. Så nu får alla hjärnscellsbefriade idioter som brukar dra runt här annars köra på tomgång, spela raggarrock, pissa på hus och kasta sina tomma ölburkar nån annanstans! Hoppas stenläggarna är RIKTIGT långsamma och håller på hela sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0