Vaccination av Baffi

Nu har jag varit iväg och vaccinerat min stora fina kille Baffi. Man behöver bara göra det varannat år nu tack och lov. Vi får hoppas han inte blir dålig av vaccinationen som han blev för några år sen. Men det har bara hänt efter en av de ca 10 gånger han har vaccinerats, så det borde gå bra.


Lilla fröken Ros får vänta på sin tur ett tag. Tänkte boka in ett riktigt vet-besök för henne snart, så dom kan kolla hennes hälsa lite bättre och få påfyllning av hennes medicin som hon äter för sina stela leder. Fast i morse var det riktig fart på henne, fick se hur hon kom galopperande genom hallen, det händer inte så ofta nu för tiden. Tror båda katterna njuter av att Candy är bortrest på sportlov :)


Som vanligt när man går på drop in blir man lika förvånad över hur vissa människor har mage att komma med så många djur så man behöver vara inne hos veterinären nästan en halvtimme. Jag tycker det känns lite fräckt att på egen hand lägga beslag på en fjärdedel av den totala tiden vet finns på plats, när det är minst 20 pers/djur som ska dela på denna tid. Förstår inte riktigt vad dom gör - tjejen före mig hade minst 4 katter men var klar på mindre än 10 minuter. Men nån gång när jag fråga vet var det tydligen nån uppfödare som hade haft en hel kull med sig för att skaffa intyg, och det tar förstås betydligt längre tid än en vanlig vaccinering eller koll av nån mindre åkomma, vilket är vad jag tycker en drop-in ska vara till för. Rekordet var nog en gång när nån tog med sig en katt in för nån typ av operation så dom var tvungen att söva. Och vad jag förstod var det ingen akut olyckshändelse, utan nåt planerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0