Backpass

Idag stog backträning på schemat för första gången i år. I alla fall för mig - kan ju ha stått på schemat nån av de dagar jag fuskat... Det blev sent även idag, först jobba rätt länge sen ett besök på Formkliniken. Sen passade jag på att förbereda lite soppa också. Men det gjorde inte så mycket för jag var rejält motiverad. Och J var för trött för umgänge efter sin Hudiksvallsresa så jag hade inget speciellt att passa heller.


Det var iaf tänkt 13 min uppvärmning + 20 min backe + 13 min nedvarvning. Men när man bor i ett slättlandskap är det ju inte så lätt att hitta en backe lagom långt bort för dom där tiderna. Så i stället blev det att ta en liten sväng och sen springa över viadukten ett antal gånger. Totalt 6 stigningar. Inte så upplyftande, men det var skönt att inte ha så långt hem när man var klar. Backen jag sprang i förra våren ligger nästan 20 min löpväg bort och det blir lite segt när man ska ta sig hem då. Så idag blev det 15 + 18 + 8 min. Men det känner jag mig rätt nöjd med.


En positiv sak var att det nu töat så att nästan hela passet kunde genomföras på ren asfalt. Nåja, ren var kanske att ta i med tanke på allt grus. Men det var iaf fritt från snö och is. Jätteskönt! Hoppas våren är på väg nu :)


Runda: Backe nära

Tid: 41,44

Antal avklarade km idag: 5,8

Totalt avklarade km: 91

Antal km kvar till Gbg: 409

Vikt: 62 (tycks ha bromsat viktökningen tillfälligt - nu gäller det att hålla i med soppa+ägg-luncherna så man kan börja gå ner också)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0