Smagen är som bagen

Känner mig allt bättre förutom ett akut ryggont som dök upp igår kväll. Hade flyttat sig från skuldror ner till länden. Eftersom kvällen varit tämligen alkoholfri vågade jag mig på ett par alvedon för att kunna sova, och lyckades få en hel natts sömn för första gången på en vecka. Och idag känns det inte lika illa.

Men det jag skulle skriva om nu var att jag än så länge inte upplevt några större effekter på smaken för mat och kaffe, som danske doktorn varnade för. Förutom en tillfällig attack på fredag kväll. Vi var hungriga och lata så J fick åka och hämta vedugnspizza. Och jag kastade mig glatt över både pizza o sallad. Men allt smakade bara salt och peck, och jag var nära att spy efter två tuggor. Fick gå och lägga mig en stund och fick visioner av stolpillren som doktorn skrivit ut ifall...

Efter ett par timmar var jag dock hungrig igen, tittade i kylen och såg en kant av pizzan där det låg en bit färsk tomat. Klippte loss biten och värmde i mikro och det var såååååå gott! Sen klippte jag en bit till, och en till. Till sist hade jag stoppat i mig halva pizzan och allt smakade jättebra. Sen igår till lunch rök den andra halvan samt all pizzasallad!

Har hittills inte hittat nåt speciellt som jag inte klarar att äta, det mesta är gott. Har däremot märkt att jag är lite mer eller mindre sugen på vissa saker vid vissa tillfällen och att det då är svårt att rucka på det och äta nåt annat. Samt att jag absolut inte kan äta om jag inte är hungrig, och tvärtom; när jag blir hungrig måste jag ha mat på en gång (värre än vanligt Pernilla!).

Här är i alla fall bilder på dagens fina och goda rotsoppa som jag gjorde till lunch:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0