I stället för egen löpning: andras

Förkylningen hänger i så det går fortfarande inte att springa. Så igår fick jag ägna mig åt att titta på när alla andra sprang Åstadsloppet - nåt som jag själv hade hoppats göra men tyvärr då inte kunde. Fick göra det bästa av situationen och ta en öl vid Slottet i stället:


Och idag har man avnjutit damernas mara i VM. Själv hejade jag på hon som hette Baysa. Främst för att jag såg fram emot att få höra hur reportrarna på TV skulle lyckas undvika uttala det så att det inte skulle låta som ordet för att göra 2an. Dom vill ju gärna hitta andra varianter på folk som har liknande namn. Har t.ex. hört Baiiiiiisa på nån portugis för länge sen. Och stavhopparen uttalar dom Hoooooooooker medan jag själv glatt säger Hooker och tänker på lättfotade damer. Och Fuk uttalas Foook, Uhrin - Uhuuurin osv. Tyvärr gick det inte så bra för lilla fröken Baysa så jag tror jag bara hörde Gärderud säga det en gång, och han är ju så cool och bra så han verkade inte bry utan uttalade det nog ungefär som det stavas :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mä! Låter som dom ä i kiss å bajs åldern....

Fast skulle dom säga Uriiiiiiiiiiiin i TV då skulle jag flessa å tänka på bröderna Uriiiiiiiin.

2009-08-23 @ 19:28:26
Postat av: Pelipueen

Fort å fel.... Pelipueeen skulle dä stå på förra kömmentarn

2009-08-23 @ 19:29:37
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0