Dagens lördagslöp

Hade funderingar på att ta 15 km i skogen idag, men hade så mycket annat att fixa med så jag bestämde mig för att ta rundan ner mot Oset i stället. Och det var nog tur för det kändes väldigt segt, trots underbart väder och två vilodagar. Tror jag fortfarande kände av lite av onsdagens långpass i ben och röv. Eller berodde segheten kanske på all Campari och whisky jag drack igår? Eller kanske på åsynen av alla andra människor som satt och mös i solen i parkerna och efter ån med glass, pajer och stora flaskor med läsk? Eller ännu värre: alla som satt och gottade sig på uteserveringarna med stora kalla öl eller läckra höga glas fyllda med vitt vin... Då undrar man lite vad dom gjort som förtjänar det medan jag får plåga mig med att springa. Kanske har dom städat och tränat i veckan, nåt som jag har varit alldeles för slapp för? Eller kanske avstått från att packa i sig 3000 onyttiga kalorier per dag under hela 2009?

Så här mysigt hade vi det i alla fall igår när vi tog glasspaus på jobbet:


Runda: Oset
Tid: 58,19
Antal avklarade km idag: 9
Totalt avklarade km: 222

Antal km kvar till Gbg: 278
Vikt: 61,5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0