Ännu en dag som amatör-hantverkare

Idag var det inget speciellt inplanerat på jobbet, så jag bestämde mig för att ta en semesterdag och fortsätta fixa i huset. J skulle också vara ledig och det är massor kvar att göra innan man kan flytta in så det passade bra.

Började med att göra klart de små ytor under fönstret i lilla rummet som vi glömt tapetsera *rodnar och inser att jag är från Ämnebo *. Sen provtapetserade vi en vägg i köket för att se om underlaget skulle klara det. När vi spacklade började tapeten under bubbla så vi tyckte det var bäst att prova och se hur det funkade med tapet innan vi fortsatte, eller om man skulle vara tvungen att låna slip och slipa bort rubbet.

Men det verkar vara OK, och så himla fräscht och fint i hörnet, så nu längtar man bara tills hela rummet blir fixat!


Tittar man åt det andra hållet i köket ser det dock inte lika kul ut än så länge...


Sen blev det lite mer spackling och slipning tills det var dags för lunchbreak och ett besök på Björka för inköp av brädor till övre hallen. Var en ny spännande upplevelse; man fick åka in i en stor lada, plocka fram sina brädor (ja jag kallar det så, fast rent tekniskt heter det säkert nåt annat) och få dem noterade av personalen inför betalning. Sen fick man kapa av dem själv, lasta bilen och åka till kassan i huvudbyggnaden.

Stor lada med...                                            ....Bäverbuffé!


Väl tillbaka i huset startade målning av tak och diverese gott och blandat furu i köket! Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0