Hellre kort och sakta än inte alls

Var sugen på ett längre pass idag men vädret blev dåligt och tiden rann iväg och därmed försvann även löplusten. Men jag har ju bestämt mig för att träna regelbundet nu och inte låta nåt så simpelt som dåligt väder få hindra mig. Så enligt "hellre kort och sakta än inte alls"-devisen gav jag mig ut så snart det slutat åska och regnet avtagit lite.

Ångrar bara att jag inte följde mina egna sinnen i stället för termometern. Var ut på balkongen innan och tyckte det kändes kallt men tempen visade 20 grader så jag tog kortärmat och shorts. Men det var alldeles för kallt kände jag efter ett tag. Hoppas jag inte blir sjuk nu.

Men både flåset och benen svarade bra. Känns otroligt när man märker att bara en veckas regelbunden träning kan göra så mycket för orken!

Och sista biten sken det till och med upp och solen kom nästan fram, så jag var så gott som torr när jag kom hem. Det är ett gott råd till er nybörjarlöpare out there: se till att använda riktiga löparkläder i nåt funktionsmaterial. INTE vanligt t-tröja och mysbyxor. Bra kläder håller sig nämligen lätta och fina även när dom är blöta, och torkar snabbt om det slutar regna.

Runda: Slussen
Tid: 27,24
Antal avklarade km idag: 4,3
Totalt avklarade km: 385
Antal km kvar: 615
Vikt: 63,5 (Hjälp, måste vara lunchen på Wongs!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0