Dagen efter

Nu har det gått ett dygn sen Rosie gick bort. Det går rätt bra även om hon är mycket saknad. Ser hennes lilla ansikte med de stora ögona framför mig så fort jag blundar. Annars pågår storstädning här. Igår var det rengöring av golv samt tvätt av sovunderlägg, handdukar, trasor etc. Idag är det lätt vattenborstning av alla mattor (dom ska lämnas in på riktig mattvätt så småningom) samt toastädning. Känns skönt att få allting rent. Ibland får jag lite dåligt samvete - känns som jag försöker städa ut alla rester av Rosie. Vilket givetvis inte är fallet, helst skulle jag ha så mycket som möjligt av henne kvar, kan bli lite lyrisk när jag hittar små spår av henne som t.ex. hårtussar i hennes borste o dyl. Vad jag däremot inte vill ha kvar är hennes kiss, som hon släppte lite överallt de sista dagarna när inkontinensen slog till som värst, därav den stora rengöringen.

Med Rosie borta och Candy tillfälligt utlokaliserad till Bynn så funderar jag lite på om Baffi nu, som enda kvarvarande fyrfota, riskerar att överösas med kärlek från min sida. Vilken han iofs är förtjänt av, har tyvärr inte kunnat ägna så mycket tid åt honom som han önskar nu när Rosie varit krasslig. Så idag har jag t.ex. friserat honom; en kärlekshandling från min sida. Dock inte lika uppskattat av honom själv, även om han tycker det är jätteskönt efteråt när stora kalufsen är ansad!

Här tronar kung Baffi på en av sina favoritstolar. Han har av nån anledning svårt för att fastna och bli bra på kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0