Första dan som tågpendlare

Idag var det dags att börja åka tåg. Jag var ute i god tid eftersom jag insåg att jag skulle behöva irra. Och tur var väl det. När jag kom upp på perrongen möttes jag av en automat med en stor skylt där det stod att man inte fick glömma att läsa av sitt pendlarkort. Men det fanns absolut inget ställe att sticka in kortet, och inte funkade det heller att hålla det framför, som instruktionen visade. Och inte en annan pendlare i sikte, bara en massa ohängda fjortisar.

Till slut kom i alla fall en man som såg snäll ut som jag frågade, och då hade jag givetvis gått till fel biljettautomat! Länstrafikens var på ett helt annat ställe. Men han hjälpte mig iaf fixa min biljett så nu kan jag det, och sen gick det som en dans! Tåget på morron var bara 3 min försenat, och det jag åkte med hem stod inne på station och gick på utsatt tid.


Tog en fin bild på huset från tåget i morse. Blev förvånansvärt bra; min mobil brukar annars vara totalt okapabel att fånga nåt som rör sig den minsta millimeter. Inte för att huset direkt rör sig, mer än lite vibrationer när tunga godstågen går förbi, men tåget däremot hade fått upp en ansenlig fart.

Kommentarer
Postat av: A-L

Vad fint! Och stort! När blir det inflyttningsfest?



:)

2009-10-02 @ 19:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0