Utmaningen från igår

Här kommer det som jag skulle lägga in igår. Det innebär att alla "igår" egentligen är "iförrgår". Men det gör ju egentligen inte så mycket!

En liten utmaning till mig och nu till dig...

Jag blev utmanad av Helén! Jag vet inte riktigt vad det innebär, men det verkar som att jag ska skapa en egen lista och fylla i mina saker.

Och jag säger som Ann-Louise: Det där med att umgås med familj (inkl. J) och mina älskade djur står ju över allt annat så det skriver jag inte ens här!

1) 4 TV program jag brukar se: cykel på Eurosport, bandy när Byn spelar, Sex&theCity (jo fortfarande, alla repriser som sänds på en tid då man är vaken), Sportnytt.

2) 4 saker jag gjorde igår: jobba länge, laga risotto, umgicks med föräldrar+J+djuren, lyssna på Byns match mot Sirius på webb-radion.

3) 4 saker jag längtar till: helg (alltid)(utom när det faktiskt är helg förstås), sommar o värme, Milano, pizza.

4) 4 saker som står på min önskelista (nu utgår jag ifrån att det är prylar som avses här, inte sånt man önskar skulle hända t.ex. att jag går ner i vikt): en riktig espressobryggare, dyr väska (gärna från Stella McCartney som tillverkar djurvänligt), bättre hörlurar till min iRiver, ett stort hus.


5) 4 saker jag tycker om att göra: äta, dricka, löpträna (när det är varmt), shoppa.

6) 4 saker jag avskyr: djurplågeri, folk som inte blinkar när dom ska svänga/byta fil/åka ut ur rondeller, åldersfixering, alla som snor min parkeringsplats.

7) 4 saker jag åt i går: frukost, quesadilla, risotto, mini-citron-bit till kaffet.

8) 4 bloggar jag utmanar: hm... nu blev det ju lite svårt här eftersom alla bloggare jag känner redan har gjort detta. Får åter igen citera Ann-Louise som skrev nåt om att hon utmanade alla som känner sig manade :)


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Ååå dyr väska vill ha Skitsamma hur den ser ut, den ska vara dyr o exklusiv (och djurvänlig, bra!). Skulle kunna åka till Stockholm bara för en väsk-dag. Det finns en rätt rolig väskaffär på Engelbrektsgatan (ungefär bredvid blomsteraffären, längst ner mot Trädgårdsgatan), om den nu finns kvar, know what I mean?

2009-03-14 @ 08:04:27
URL: http://40taggaren.bloggagratis.se
Postat av: Marie

Jo... där har jag varit och lyckats göra av med lite pengar :) Fyndade ett par Pucci-liknande sandaler där för 50 kr för ett tag sen!

2009-03-14 @ 09:09:12
URL: http://tesermatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0