30 min i regn

Idag regnade det ca 30 minuter. Det var de dryga 30 minuter jag var ute och sprang :S
Nåväl, det är ju ingen större fara att springa så länge det inte spöregnar. Hade tänkt springa på morgonen även idag, men när jag klev upp kunde jag knappt gå; vaderna var som två stockar. Berodde givetvis på alla trappstegen upp och nerför Kvarntorpshögen igår. Så jag fick flytta passet till kvällen i stället.

Kändes lite svårt att hålla farten uppe, men med lite motivation (dvs. ilska/tävlingsinstinkt) och några knep för att lura mig själv gick det rätt bra ändå:

Efter ca 1 km såg jag ett par som verkade vara på väg ut på löptur. Tjejen var en sån där liten flicksnärta som inte ser ut som en löpare utan mer som nån som springer ibland som komplement till nån annan icke-konditions-idrott, men som likförbannat springer snabbare än mig ändå, gggrrr. Och mycket riktigt, efter ett tag hörde jag lite prat bakom mig och där närmade dom sig. Då blev jag förbannad och pinnade på så bra så att jag lyckades hålla dom bakom mig ända tills jag vek av hemåt och dom fortsatte rakt fram. Haha!

Sen motiverade jag mig själv genom att se ut nåt ställe längre fram där det ändå skulle kännas naturligt att sakta ner, t.ex. större korsning eller uppförsbacke. Sen bestämde jag mig för att hålla farten fram till dess och där få belöning i form av en sträcka med lite behagligare fart.

Och det lyckades tydligen rätt bra; var en av årets bättre tider på sträckan, om än med lite hjälp från förmånliga rödljus denna gång.

Runda: Mio
Tid: 33,01
Antal avklarade km idag: 5
Totalt avklarade km: 339
Antal km kvar: 661
Vikt: 62

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0