Hjälp!

Var ju ett tag sen jag bytte bloggplats (antar att det inte heter så men whatever), och det är fortfarande en hel del jag inte fattat. Om nån (Calle, Helén) har svar, snälla skriv en kommentar!

- När man lagt in bilder som miniatyrer varför poppar de ibland upp som ett litet fönster framför och ibland på ett sätt som att man kommer bort från inlägget och måste backa? Det förstnämnda är mkt niceare tycker jag!


- Kan man lagra undan bilder i nåt arkiv så att man slipper välja bland alla varje gång man ska infoga, men att de ändå finns kvar i gamla inlägg?


- Kan man ladda över flera bilder från datorn på samma gång?


- Måste man kunna skriva html-kod för att göra en fin header?
- Hur får jag större teckensnitt här i texten? Och ändra färg? Är det html som gäller även här?


- Kan man välja bort att ålder visas? En 109 årig dam ska väl inte behöva ståta med sin ålder offentligt!


- Varför finns det ingen länk tillbaka till bloggen när man tittat på nåns "Om"?


- När man kommenterar nåns kommentar på eget inlägg, kan man göra det som inloggad så man automatiskt kommenterar som sig själv, eller går man helt enkelt in och kommenterar på samma sätt som alla andra?


- Varför försvinner mina inlägg när jag trycker på förhandsgranska? Har gett upphov till många svordomar över förlorade inlägg kan jag lova!


Nåväl, får väl försöka ta mig tid att klura ut dessa saker så småningom. Nu väntar städning och matlagning. Är så frusen och trött på all jävla snö nu så jag orkar helt enkelt inte springa nåt idag, trots att det var på schemat :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0