Städbesiktning

Idag var det städbesiktning på huset. En städfirma hade varit där och gnott hela dan (enligt grannarna som vi träffade för första gången idag) (och dom verkade f.ö. trevliga!). Var jättekul att se huset igen, speciellt nu när man vet att det är vårt. Jag hade ju bara varit där en gång förut och det var på visningen.

I övrigt så har vi fått iväg lånepappren till SBAB som bekräftade att dom kommit fram i tid. Vi har dessutom betalt resten av handpenningslånet.

J har varit duktig och kollat med försäkringsbolag så nu har vi offert som väntar klar att skriva på. Visade sig att samma bolag som jag har till bilen blev billigast vid jämförelse med några andra. Dom har också varit bra att göra med de gånger jag behövt nyttja dom (stulen MTB samt hål i bilen pga inbackning i staket).

Kvar att göra innan övertagandet är att hitta ett elbolag och se till att vi får el på fredag när avräkningen och övertagandet ska ske.

Här hemma fortsätter packningen, snart bara bokhyllan + skivor kvar av sånt som man kan packa i förväg. Övrigt som kläder och köksgrejor kan man ju inte packa förrän man ska flytta eftersom de ska användas.

När vi var vid huset kunde jag inte låta bli att plocka ett par äpplen; mina första alldeles egna! Ja egentligen räknas det väl som pallning eftersom vi inte tagit över ännu. Å andra sidan skulle visst allt som var kvarlämnat nu inför flyttstädningen vara sånt som skulle överlåtas på oss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0