Schlager - what's the hype

Snodde just (och i förra inlägget också när jag tänker på det) ordet "hype" från Pernilla, som funderade över hypen med Norge. Jag förstår inte hypen med schlager överhuvudtaget. Haft programmet på i bakgrunden nu ett tag och allt som hörs innifrån TVn är gallskrik och nån programledare som på tafflig engelska försöker vara rolig. Till råga på allt de svenska programledarna Clampan (som förr haft min största respekt) och nån kille. Är dom allvarliga? Har nån talat om för dom innan vad dom ska tycka och säga? För sådär positiv kan man väl bara inte vara över så mycket skit? "Här kommer en av mina favoriter" säger nån. Och så blir det nån riktgit dålig låt. Sen "nu blir det riktigt hög kvalité". Då kommer nåt ännu värre. Och när den mest tacky kvinnna man nånsin sett är klar kommer ett: "åh vilket fantastiskt framförande". Hjälp! Och sen kommentarer av vad som sker: "och dom korta där, och den blåa" (moldaviska dansare), "nu ska dom blåsa tillsammans här" - framförda med samma allvar som Patrik Ekwalls direktrapporter från bänken på handbolls-vm. Det är nu man börjar undra om allt är en enda gigantisk uppvisning i ironi? Och att det har varit så under hela sändningen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0