Korthårs-tesern Candy

Idag var det dags för lilla fröken Candy att bli friserad. Hon hade blivit full med tovor som knappt gick att reda ut. Försökte med nån enstaka men, förutom att det tog lång tid och antagligen inte var så skönt för henne när jag höll på och slet i pälsen, så blev resultatet bara att hon såg ut som en risbuske där jag rett ut tovorna. Så på uppmaning av uppfödare Helén som fått göra samma sak med syster Lizzie så tog jag och klippte henne helt och hållet idag. Bara svansen, tofsen och delar av ansiktet som fått vara kvar långt. Har aldrig klippt nån hund förut, men som tur är så är jag ju van att klippa efter att ha hållit på med Baffi regelbundet i över 11 år. Jag har rätt bra koll på hur man ska hantera saxen för att komma åt under tovorna utan att klippa i de små liven.

Hon blev så fin men ack så liten! Men jag tror hon tyckte det var skönt för hon sprang runt som en tok när hon kom in efter promenaden hon fick direkt efter klippningen. Eftersom det är ganska kallt nu så fick hon för säkerhets skull ha på sig sin svarta t-tröja när hon var ut. Har ju nästan ingen skyddande päls kvar nu!

Friseringen pågår (och långtungan har kommit ut):


Färdig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0