Gjort milen :)

Det börjar bli hög tid att öka på längden på passen nu. En ilsken motvind och mindre än 6 timmars sömn (attans tidsomställning) var kanske inte de bästa förutsättningarna för årets första mil-runda, men jag kan vara ganska envis när jag bestämt mig för nåt. Och idag hade jag bestämt mig för att springa en mil (obs springa, inga gång-inslag här inte), hur ont det än skulle göra och hur lång tid det än skulle ta. Och ont blev jag än mer övertygad om att det skulle göra när jag kommit en bit och insåg att jag tagit på mig mina relativt nyinköpta skor, som nog hade bort springas in lite mer innan de skulle vara redo för längre sträckor.


Jag gav mig iaf iväg lite sakta i motvinden. Men när jag sedan fick svänga av ner från Glomman kom belöningen i form av nerförsbacke nästan hela vägen hem samt extra skjuts av medvinden (den lite mer trevliga sidan av blåsandet). Så den sista halvtimmen gick otroligt mycket bättre än jag nånsin hade förväntat mig. Inga besvär av skorna heller. Det enda otrevliga var att det gick hål i strumpan när jag fortfarande hade ganska långt hem. Inget som gör ont eller så, men det är ju bara så himla irriterande när man hela tiden känner hur tån sitter fast i ett hål.


Underlaget var fint, det har ju töat några dar nu. Men hörrni,det som göms i snö... som hundägare skäms jag verkligen över hur dåliga de körstbennta är på att plocka upp efter de fyrbennta. Och det är inga små Candy-pluttar direkt som ligger efter trottoarkanterna, utan rejäla blaffor. Ajajaj, nu kom hornen ut igen!


Runda: Glomman

Tid: 1,07,03

Antal avklarade km idag: 10

Totalt avklarade km: 122

Antal km kvar till Gbg: 378

Vikt: 61,5 kg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0