Dagens löp - inte så kul idag heller

Idag var det kallt och eländigt att springa. Blåste mer eller mindre storm, och naturligtvis från norr. Inte nog med att det är kalla vindar, är ju skönt att ha vinden i ryggen på hemväg och just norrut är det enda håll där jag inte har nån runda. Anledningen är att då skulle jag få springa fram och tillbaka genom mitten av stan vilket inte är så kul.

Så jag tog en tur västerut i hopp om att åtminstone slippa få vinden rakt framifrån. Men ändå var det så man stog still ibland. Som pricken över i:t började det dessutom regna. Och jag hade extrem otur vid två av trafiklysena, så där fick man adda ett par minuter på en redan dålig tid. Trodde jag. Hade faktiskt en av årets bättre tider på sträckan och om inte om varit om så... Kanske inte formen är så dålig ändå.

Alltid nåt att glädjas över. Tog mod till mig och vägde mig idag, det var ingen kul upplevelse. Nästan 63 kilo, det är nog mer än jag nånsin vägt i hela mitt liv, buäää! Så nu står den nyttiga soppan och puttrar på spisen. Och jag har druckit en färskpressad smoothie färskpressad av mig själva på färska frukter. Önskar det var fredag - då skulle jag äta Salt&Vinägerchips och dricka vin!

Runda: Mio
Tid: 33,06
Antal avklarade km idag: 5
Totalt avklarade km: 297,5
Antal km kvar till ÅSL: 402,5
Vikt: 62,5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0