Städning av skafferi

Idag tänkte jag sortera mitt hårdbröd. Jo jag gör sånt. Innebär att jag tar ut dem ut sina respektive paket och lägger dom fint i brödskrinet så att de ska gå lätt att grabba när man ska äta. Fick även för mig att jag skulle stuva om lite i skafferiet så man lättere kom åt skrinet också.

Egentligen är alla hyllpapper i behov av att bytas ut men eftersom jag snart ska flytta hade jag inte tänkt göra det. Men när jag börjar riva lite i pappret kommer världens fetaste silverfisk utfarande! Och jag som tycker att jag är så noga med att hålla rent :( Då blev det givetvis till att riva ut allt och byta papper ändå. Och där rök ännu en halvtimme av min semester!

Anledningen till att jag har hyllpapper - nåt som kan tyckas väldigt ålderdomligt - är att alla mina skåp inkl. skafferiet är gjorda av obehandlat trä som känns lite ofräscht och är svårt att torka.

Pågående rensning och sortering:


Kommentarer
Postat av: A-L

Du är ordningsam du; hyllpapper. Här finns inte ens skithuspapper (deppig för att jag ska jobba nästa vecka, därav det dåliga försöket att vara rolig).

2009-07-12 @ 17:38:55
Postat av: Matten själv

Hehe, i de fina kvarteren kanske ni torkar er med linne-näsdukar :)

2009-07-14 @ 22:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0