Rensa, sortera, packa

Idag har jag ägnat dan åt nåt som jag givetvis borde gjort för länge sen och gärna med viss regelbundenhet; rensat i hyllor, garderober och skåp. Lika bra att ta tag i det nu när man är ledig så att så mycket som möjligt är fixat när det är dags att flytta.

Så nu har det blivit ett antal olika högar för sånt som ska sparas, slängas eller forslas vidare för att skänkas till Myrorna eller Röda Korset. Det är ju nästan obegripligt hur mycket skit man samlar på sig. Böcker som man inte läst och antagligen aldrig kommer att vilja läsa heller, och som inte ens är fina i bokhyllan. Såna har jag för övrigt några också. En fylld och fin bokhylla är för mig en mysförhöjande inredningsdetalj, maximalist som jag är.

Sen är det alla dessa mer eller mindre fula prydnader som jag inte haft hjärta att göra mig av med av olika anledningar. Det kan vara sånt som jag fått i present, eller sånt som jag inbillar mig har nåt slags värde för nån annan och därför sparat på tills rätt tillfälle för avyttring dykt upp (vilket det inte gjort).

Har haft lite funderingar på om jag skulle hyra ett loppis-bord för att försöka sälja en del men kommit fram till att det inte är värt de ynka kronor man får in. Alla gånger jag stått förr har jag nämligen kommit hem med det mesta jag haft med mig och en nettoförtjänst på bara någon hundralapp. Numera kostar visst borden 200-300 kr, och då ska man alltså dra in allt detta plus helst rätt mycket därtill och - det värsta - offra en hel dag då man ska stå och tjafsa med folk som ska pruta till näst intill gratis. Nä, då avstår jag hellre dessa futtiga kronor och skänker sakerna till bättre behövande i stället och ägnar dan åt nåt roligare!

Kommentarer
Postat av: Pelipueen

Mä! Äner ha löppis hemma på Målda vi. Målda möbler å prylar.... det kanske vore ett passande namn det. He he

2009-07-21 @ 12:00:48
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0