Oops jag löper - igen!

Efter över 2 veckors uppehåll var det åter igen dags för att springa lite. Ursäkterna till uppehållet? Först var det stressen på jobbet att hinna allt innan semestern med flera 9-timmars-dagar på raken, sen kom föräldrarna och med dem lilla Candy åter! Sen åkte vi upp till Edsbyn för Heléns bröllop. Hade ett tag funderingar på att ta med löpgrejjer och njuta av att springa i Hälsinglands fina natur, men insåg snart nog att det inte skulle finnas tid för det.

Sen när jag kom tillbaka hem ville jag inte lämna Candy själv de första dagarna när hennes älskade "Tig" (min pappa Stig) hade åkt hem till Bynn och lämnat henne här. Och när jag sen äntligen var redo att börja röra på mig så väller regnet ner. Då tänker man (dvs. jag) att jo... har man inte sprungit på två veckor behöver man ju inte börja igen precis när vädret är som sämst... osv.

Skulle ju bli bättre väder från och med fredag. Men nu är det lördag och fortfarande bara regn och regn. Skulle visst inte blir bättre förrän framåt tisdag. Och det kändes lite för länge att vänta. Så det var alltså bara att tölta runt i regnet.

Det gick trögt, men känns mycket bra så här efteråt. Jag har ju aldrig varit en sån där som sprungit "för att må bra". Nej jag har alltid haft lite mer högtravande mål som att bli smal, göra bra tider o dyl. Men nu inser jag att jag mår nog faktiskt bra av att röra mig. Och inte bara i huvet (bränna fett och vara rent allmänt duktig). Är nånting med att hela dagsrytmen och kroppen kommer i rätt fas när man tränar. Nice!

Nya målet är att klara 1000 km under året. Känns rätt avlägset att jag skulle klara av att komma i form till Åstadsloppet som jag tänkt. Det är ju bara en dryg månad till dess.

Runda: Slussen
Tid: 27,48
Antal avklarade km idag: 4,3
Totalt avklarade km: 330
Antal km kvar: 670
Vikt: 62 (konstigt nog, trots träningsupphåll och diverse glufsande)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0