Veckans (?) löp

Efter en veckas slöande var det ännu en gång dags att försöka börja träna. Tycks vara svårt att få tid och ork i slutet av veckorna. Förra veckan blev orken dessutom ännu mindre pga en liten förkylning och långa arbetsdagar.


Underlaget idag var sämre än nånsin den här vintern, ömsom oplogat, ömsom snorhalt som vanligt. Bara några snäpp värre denna gång. Kanske inte så förvånande efter helgens kombination av snöfall och töväder men ändå. Det gick i vilket fall inte att göra så mycket mer än att tassa fram i maklig fart. Men det är väl ungefär allt jag orkar för närvarande med min dåliga kondition så det kanske är lika bra!


Den drastiska nerdragningen på intaget av vin tycks inte ha gjort nån verkan på vikten. Det kanske det inte gör när man kompenserar med att äta extra mycket godis, dupp och snacks i stället! Har aldrig i hela mitt liv vägt så här mycket under så lång period och skäms som ett troll varje gång jag tänker på att jag nu passerat 60 kilo med god marginal :(


Har iaf kommit på att det är de längre löpturerna som avskräcker mig nu när det är så här ruttet väder. För när jag tänker på att jag ska vara ute bara drygt en halvtimme känns det sällan mer oöverkomligt än att jag faktiskt kan ta mig ut. Jag får därför koncentrera mig på att få för vana att komma ut regelbundet nu, snarare än att åstadkomma långa eller snabbare pass. Många korta pass ger ju trots allt mer mil i bena och större kaloriåtgång än något enstaka längre, och det är ju vad jag är ute efter för närvarande.


Runda: Mio
Tid: 36,01
Antal avklarade km idag: 5
Totalt avklarade km: 85

Antal km kvar till Gbg: 415
Vikt: 62


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0