Dagens i-lands problem, mörrrr!!!!

Idag har jag, enbart på de 10 minuter det tar för mig att gå till jobbet, hunnit irritera mig på följande:
 - Den jävla snön och att man inte plogar vare sig trottoar eller gata där jag bor.
 - Alla bussar - fattar inte att folk kan skriva insändare och klaga på att det inte går bussar precis den tid när dom ska till jobbet när det går bussar precis HELA tiden. Det är i princip omöjligt att färdas på vare sig Farbriksgatan eller Drottninggatan utan att minst en buss passerar. Och detta gäller ALLA tider på dygnet (jag vet, för jag har levt med hundvalp i drygt ett halvår och varit ute på de mest udda tider).
 - Folk som cyklar som om dom vore ensamma i trafiken. Mitt i stan.
 - Folk som inte inser att man kanske ska gå åt sidan på trottaren, inte mitt på, när man knappt har styrfart och snövallarna har reducerat passerbar yta till max en meter.
 - Att dom flyttat den enda Metro-behållaren som stog på min sida av gatan så att ALLA numera står på samma sida och att jag måste korsa gatan 2 ggr för att få min enda dagstidning (se vidare punkterna om bussar och cyklande).
 - Folk som kliver ut från bussar (och dagtid även butiker) utan att titta åt sidan och notera oss andra som får välja på att tvärnita eller bli nertrampade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0