Jag har fågelskådat!

Helén efterlyste ju mer djur på bloggen, så nu ska jag berätta om alla fåglar jag såg idag när jag var ute och sprang. Har ju färdats genom det som väl anses vara nån slags top spot för fågelskådning i Örebro, nämligen Oset. Och idag såg jag en tofsvippa!! Eller en förresten, det var flera. Och egentligen vet jag inte om det var en tofsvippa, men det var iaf en väldigt fin liten pippi med grönmetallic kropp och en ståtlig plym på huvet.

Allra först på rundan mötte jag John den ensamma måsen. Han satt på räcket på bron till Stora Holmen och tittade på mig när jag tassade förbi. Sen var det alla gässen, som idag betedde sig riktigt fint utan att varken fräsa eller göra utfall mot mig som dom brukar göra annars. Och så såg man givetvis en och annan kaja som vanligt. Alltså totalt hela 4 arter fågel, dä ni!

På väg ut till Oset såg jag färska spår efter Bävern också. Några träd var redan fällda medan ett annat jätteträd var preparerat i väntan på att vinden ska vända så han kan gnaga det sista och trädet ramlar ut i Svartån!

Och när man pratar om djur; insåg idag att jag antagligen är en ko. Jag har nämligen enorma problem med att ta mig över dom där gallren som är till för att inte Oset-kossorna ska vandra ut på stan :)

Kommentarer
Postat av: Pelipueen

Jamen dä var fäll på tin å få läsa nå annat än dine löp! Även öm du bara fågelskådat å bäverspanat. Såg du Stigsson da? Varst inte han en fågel han?

Tjo sa en ko söm inte våga gå över en bro....

POSS påddä

2009-04-27 @ 15:30:10
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0