Årets första 15 km i Karlslund!

Göteborgsvarvet närmar sig med stormsteg (hehe, det var ju riktigt roligt). Även om min fart är i stort behov av att ökas så är det ändå främst distansen som måste tränas upp. Annars blir det riktigt tungt när man ska börja gneta uppför Avenyn! Så idag bar det av till Karlslund för att testa 15km-spåret. Underlaget var jättebra, bara på ett ställe nånstans vid 5-6 km som det var lite geggigt.

Och jag klarade det över förväntan! Tiden var visserligen sopig, men som vanligt när jag ökar distansen bryr jag mig inte så mycket om att det ska gå fort. Kanske har mina två ynka 12,8 km-pass gjort lite verkan ändå. Jag hade förberett mig så gott det gick i övrigt också: stor frukost bestånde av bl.a. scrambled eggs, lite nyinköpt utrustning (mer om det i senare inlägg) samt två vilodagar i benen (eller INTE i benen kanske snarare). Något som var mindre bra var att det blev gansks mycket fredagsvin igår, men det verkade inte satt några större spår. Så jag var fortfarande relativt pigg när jag kom i mål, bara lite segt i benen i de två sista backarna.

Runda: Karlslund 15
Tid: 1,37,52
Antal avklarade km idag: 15 (tror det är något kortare, typ 14,9 men whatever!)
Totalt avklarade km: 191
Antal km kvar till Gbg: 309
Vikt: 61 (jo jag vet att det främst är förlorad vätska, inte fett, men det tänker jag inte låtsas om!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0